W poniedziałek, 30 stycznia, w klasie międzynarodowej 1E miała miejsce kolejna innowacyjna angielskojęzyczna lekcja biologii z elementami TOK. Po zapoznaniu się ze strukturami komórkowymi uczniowie starali się odpowiedzieć na pytania poszerzające standardowy sposób myślenia. Dlaczego niektóre mitochondria na mikrofotografiach wydają się cylindryczne, a inne okrągłe? Jak można wyjaśnić, że na zdjęciu komórki roślinnej widać kilka wakuol, gdy w rzeczywistości jest tylko jedna? W związku z tym jak przydatne są modele w rozwijaniu koncepcji struktur biologicznych? Dlaczego ważne jest, aby naukowcy przedstawiali swoje pomysły w formie teorii? Te skłaniające do myślenia pytania z pewnością przygotowują umysły przyszłych badaczy do ich odkryć w kolejnych latach nauki w systemie IB.
Theory of Knowledge – Teoria Wiedzy wyrabia w uczniach zdolność stawiania pytań, wyrabia postawę krytyczną i refleksyjną wobec wszelkiej dostępnej wiedzy.
Biologia z elementami TOK