Czwartek, 25 kwietnia 2024.

W dniach 20-24 marca z uczniami z oddziałów dwujęzycznych i rozszerzonym językiem angielskim wybraliśmy się do Edynburga w Wielkiej Brytanii. W planie wyjazdu kulturowego było dużo zwiedzania, ale także elementów edukacyjnych. Mimo pogody w kratkę, udało nam się też dużo pospacerować, powspinać się na okoliczne szczyty, a nawet odbyć rejs statkiem po Loch Ness (całodniowy wyjazd w poszukiwaniu potwora). Jednym z najważniejszych celów naszego wyjazdu było spotkanie z naszymi szkockimi rówieśnikami. Drugiego dnia wycieczki zostaliśmy przyjęci przez dyrektora szkoły średniej Boroughmuir High School p.Dempsey’a oraz nauczycielkę jęz.angielskiego p.Bloomer i jej uczniów. Po części oficjalnej, w której zaprezentowaliśmy naszą szkołę i miasto piastów,zostaliśmy oprowadzeni po po szkole i wzięliśmy udział w lekcjach: fizyki,chemii, biologii, geografii,programowania, sztuki i in. Nawiązały się pierwsze przyjaźnie- część piastowskich uczniów otrzymała dodatkowe zaproszenie na wieczorny koncert: występy piszczałek i perkusji, chórów, zespołów smyczkowych i dętych, po niesamowite występy solowe i genialny zespół rockowy.

[„Boroughmuir High School is situated in the Fountainbridge area of south central Edinburgh. The school provides co-educational, non-denominational comprehensive education for S1-S6 pupils. The school celebrated its centenary in 2004 and the new Boroughmuir High School opened in February 2018. Żródło: https://boroughmuirhighschool.org/about-the-school/]

Środa-czwartek-piątek zwiedziliśmy dalej Edynburg-stolicę Szkocji, w tym królewski, potężny zamek, Muzeum Narodowe Szkocji, The Royal Mile, parlament szkocki, Galerię Narodową, czy the Museum on The Mound, mieszczące się w historycznej siedzibie the Bank of Scotland.W Edynburgu znaleźliśmy mnóstwo miejsc mniej lub bardziej związanych z sagą o Harrym Potterze.Udało się je obejrzeć dzięki dodatkowym zajęciom w terenie z native speakerem,za którym podążaliśmy po mieście krocząc śladami słynnego bohatera powieści J.K.Rowling Harrego Pottera. Niektórzy z nas wspięli się na sam szczyt malownicznego wzgórza Arhur’s Seat górującego nad miastem (najwyższy szczyt Parku Holyrood 251 m n.p.m.), położonym w centrum Edynburga, pozostali zaś podziwiali panoramę miasta z niższej wysokości. Zmęczeni, acz zadowoleni i pełni wrażeń, wróciliśmy w weekend do naszych domów.

Zobacz galerię zdjęć

Kolejna szkoła europejska w gronie naszych przyjaciół