Innowacyjna oferta edukacyjna
Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi
A. Mickiewicza w Piastowie na rok szkolny 2018/19
1. Każdy uczeń liceum może uczestniczyć w dowolnej ilości szkoleń podnoszących jego kompetencje:
-
4 godziny tygodniowo kursu językowego z angielskiego zakończone certyfikatem europejskim Macpherson lub egzaminem First (FCE);
-
5 godzin tygodniowo szkolenia z zakresu programowania i umiejętności komputerowych zakończone europejską certyfikacją kompetencji informatycznych ECCC(w tym tworzenia stron internetowych);
-
2 godziny tygodniowo zajęć z grafiki komputerowej;
-
2 godziny tygodniowo zajęć z przedsiębiorczości metodą gamifikacji;
-
2 godziny tygodniowo(1 z matematyki i 1 z j. angielskiego)zajęć wyrównawczych.
2. Najwyższe standardy wymagań realizowane są w oddziałach dwujęzycznych poprzez:
-
Dodatkowe 3 godziny j. angielskiego w każdej klasie;
-
5 przedmiotów nauczanych dwujęzycznie(matematyka, chemia, biologia, geografia, WOK);
-
Nauczanie dwujęzyczne polegające na tym, że nowy materiał realizowany jest w j. polskim, natomiast lekcje powtórzeniowe w j. angielskim;
-
Wymianę międzynarodową w j. angielskim ze szkołami z Niemiec;
-
Współpracę z instytucjami anglojęzycznymi: instytutami, ambasadami;
-
Możliwość zdawania matury dwujęzycznej lub międzynarodowej;
-
Doskonalenie znajomości j. angielskiego branżowego;
-
Naukę w małej grupie osób realizujących wysokie wymagania prowadzących(obecnie średnia punktów w rekrutacji powyżej 160 pkt.).
3. Profesjonalna kadra nauczycielska:
-
Wszyscy nauczyciele posiadają wysokie kompetencje do nauczania swoich przedmiotów, w tym wielu nauczycieli posiada stopień naukowy doktora;
-
Przez 2 lata kadra uczestniczyła w intensywnym doskonaleniu w kierunku pracy dwujęzycznej (doskonalenie językowe ze zdanymi egzaminami, tworzenie materiałów anglojęzycznych do pracy z uczniem, monitorowane szkolenia dydaktyczne);
-
Przez I półrocze bieżącego roku szkolnego wszyscy nauczyciele brali udział w 6 godzinnych cotygodniowych kursach doskonalących ich umiejętności informatyczne;
-
Od stycznia do maja tego roku w wymiarze 5 godzin tygodniowo nauczyciele przygotowują się do pracy metodą WebQest i wejścia całej szkoły w pracę tą techniką;
-
Kadra liceum systematyczne pracuje na zajęciach z dziećmi z wykorzystaniem Khan Academy.
5. Liceum współpracuje z największymi uczelniami warszawskimi:
Politechnika Warszawska
-
Wydział Chemiczny
-
Wydział Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska
-
Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej
U K S W
-
Wydział Biologii i Nauk o Środowisku
SGGW
-
Wydział Nauk o Żywności
-
Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska
UW
-
Wydział Fizyki
-
Wydział Pedagogiczny
5. W ramach współpracy z uczelniami szkoła realizuje:
-
Prowadzenie klas patronackich:
Akademickiej UKSW
Politechnicznej PW
-
Liczne wykłady i szkolenia kadry dydaktycznej uczelni realizowane na terenie liceum;
-
Korzystanie z laboratoriów dydaktycznych Wydziałów;
-
Wspólne organizowanie pokazów lekcyjnych dla uczniów (między innymi w ramach imprez związanych z popularyzacją wiedzy);
-
Pomoc w opracowywaniu materiałów dydaktycznych;
-
Organizowanie wspólnych wykładów i szkoleń dla uczniów;
-
Uczestnictwo uczniów w zajęciach prowadzonych na Wydziałach;
-
Udział uczniów w działalności studenckich kół naukowych;
-
Działania w projektach badawczych prowadzonych zarówno przez studentów jak i pracowników naukowych,
-
Organizowanie konkursów dla uczniów.
6. Duży nacisk położony jest na:
-
Angażowanie uczniów w pracę wolontariatu: akcje pomocowe dla Hospicjum, dzieci z Kilimarondo w Afryce, akcje pomocowe dla mieszkańców Piastowa(Szlachetna paczka, akcje zbiórki na leczenie dzieci itp.)
-
Spotkania z wybitnymi Polakami: Krzysztof Zanussi, Daniel Olbrychski, Maja Komorowska, Kornel Morawiecki, Artur Barciś, Anna Seniuk i in.;
-
Pracę metodą eksperymentu;
-
Badania naukowe;
-
Naukę przedsiębiorczości przez intensywną współpracę z lokalnym biznesem;
-
Prowadzenie Spółdzielni przez uczniów(sklepik szkolny);
-
Naukę statystyki – uczniowie prowadzą SzOBOP czyli Szkolny Ośrodek Badania Opinii Publicznej (robią badania oraz analizę ankiet dla firm i instytucji);
-
Liczne wykłady i warsztaty prowadzone na terenie szkoły;
-
Zajęcia dla uczniów prowadzone metodą CLIL – Content and Language Integrated Learning dotyczącą zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego.