Poniedziałek, 19 sierpnia 2019.

Realizujemy projekt: „SZKOŁA W ZMIANIE”

Celem projektu jest:

  • Stworzenie atrakcyjnego programu oferowanego przez szkołę;
  • Wdrożenie programu ukierunkowanego na uruchomienie licealnych klas dwujęzycznych;
  • Wdrożenie programu podnoszącego kompetencje uczniów i nauczycieli w zakresie technologii komunikacyjno-komputerowych(TIK);
  • Uzyskanie bardzo wysokich wyników nauczania w liceum.

Harmonogram realizacji projektu:

  1. Spotkania z lokalnym biznesem i lokalną społecznością zainteresowaną wprowadzeniem projektu na terenie gminy Piastów,
  2. Szkolenia dla rodziców w ramach projektu szkoła w zmianie,
  3. Szkolenia wspierające kadrę nauczycielską i młodzież licealną w celu przygotowania ich do zmiany,
  4. Szkolenia językowe dla nauczycieli,
  5. Szkolenie nauczycieli z metodyki nauczania zintegrowanego (CLIL) przygotowującego do prowadzenia zajęć przedmiotowych z szerokimi elementami języka angielskiego,
  6. Udział biznesu i środowisk wspierających lokalnie Liceum w Piastowie,
  7. Utworzenie klasy dwujęzycznej, dodatkowe godziny jęz. angielskiego dla tej klasy,
  8. Wprowadzenie elementów jęz. angielskiego do programu dwóch przedmiotów: biologii, chemii lub geografii,
  9. Szkolenia i mentoring wspierający zmianę (coaching) dla uczniów i rodziców,
  10. Szkolenia dla nauczycieli z kompetencji e-nauczyciela,
  11. Certyfikację językową nauczycieli i uczniów,
  12. Szkolenia dla nauczycieli z Khan Academy.
  13. Realizację programu podnoszącego kompetencje uczniów i nauczycieli w zakresie technologii TIK
  14. Doskonalenie kompetencji kluczowych, wspierających rozwój osobisty przez:
    – włączanie w życie społeczne,
    – aktywne obywatelstwo i możliwość znalezienia zatrudnienia,
    – doskonalenie porozumiewania siê w języku ojczystym,
    – porozumiewanie się w językach obcych,
    – kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
    – kompetencje informatyczne,
    – umiejętność uczenia się,
    – kompetencje społeczne i obywatelskie,
    – inicjatywność i przedsiębiorczość,
    – świadomość i ekspresję kulturalną.
  15. Korzyści dla uczniów:
    – certyfikaty językowe i TIK
    – weryfikowanie wiedzy poprzez dostosowane elektroniczne narzędzia
    – wzrost kompetencji z zakresu TIK przez wsparcie technologiczne, którego źródłem będą trenerzy związani z Apple, Microsoft i PAN
    – podejmowanie współpracy z lokalnym biznesem, lokalną społecznością i rozwój lokalnej przedsiębiorczości
    – udział w szkoleniach i konferencjach umożliwiających rozwój osobisty:

    • feedback
    • action learning
    • podejście coachingowe
    • lean i inne