Zakończyliśmy realizację kolejnego wsparcia unijnego, którego celem celem była realizacja kursów, szkoleń i warsztatów, które rozwinęły i udoskonaliły kompetencje uczniów w zakresie: myślenia inżynieryjnego, pracy z robotami i ich programowanie, biegłego posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2-C1, pracy zespołowej, prezentacji siebie i swoich talentów, skutecznej komunikacji oraz szeroko pojętego myślenia interdyscyplinarnego.
Dodatkowym atutem była możliwość zrobienia szkolenia z obsługi DRONA – przygotowująca do nabycia uprawnień operatora bezzałogowego statku powietrznego wraz z uzyskaniem licencji.
Uczestnicy projektu:
Grupę docelową stanowił zespół 80 uczniów/uczennic kl. I i II liceum, tym 40 dziewcząt. Rozwijali oni swoje kompetencje pozwalające na:
– aktywizację społeczną i zawodową,
– poszerzanie wiedzy ogólnej i specjalistycznej oraz rozwój zainteresowań
– pobudzenie aktywności edukacyjnej i kulturalnej
Działania w projekcie:
1. Realizacja cyklu szkoleń w zakresie wystąpień publicznych , myślenia projektowego i nowych technologii, łącznie 32 godz. w obszarach:
· Zarządzanie projektami interdyscyplinarnymi – rodzice i uczniowie – 16 godz.
· Skuteczna komunikacja: rozmowa to przywilej –wystąpienia i prezentacje – rodzice i uczniowie – 8 godz.
· Jak wykorzystać nowe technologie w edukacji – praca z chmurą – rodzice i uczniowie – 8 godz.
2. Kursy języka angielskiego przygotowujący do egzaminu IELTS
łącznie 60 godz. którego celem było:
· zebranie i uzupełnienie wiedzy na poziomie B2-C1
· zapoznanie ze strukturą egzaminu IELTS, typami pytań oraz technikami i strategiami egzaminacyjnymi
· poszerzenie i utrwalenie znajomości struktur gramatycznych
i słownictwa na poziomie B2-C1.
· rozwijanie umiejętności językowych według wymogów egzaminacyjnych (czytanie, słuchanie, pisanie, mówienie)
· kształcenie inteligencji językowej oraz technik, strategii i praktycznych umiejętności ułatwiających zdanie egzaminów językowych.
· Szkolenie DRON -przygotowujące młodzież do uzyskania uprawnień operatora bezzałogowego statku powietrznego w raz z egzaminem, 20h. w tym:
Część teoretyczna: 15 h
· Prawo lotnicze
· Człowiek jako operator UAV możliwości i ograniczenia
· Bezpieczeństwo wykonywania lotów i sytuacje niebezpieczne
· Zasady wykonywania lotów w zasięgu wzroku
· Obsługa, budowa, działanie systemów i podzespołów BSP
Cz. praktyczna 5 h:
· Przygotowanie do lotu Przedstartowa kontrola urządzeń i systemów bezzałogowego statku powietrznego
· Obsługa naziemna i ocena zdatności BSP do lotu
· Wykonywanie lotów w warunkach VLOS,
· Wykonywanie procedur pilotażowych normalnych
· Sytuacje niebezpieczne ćwiczenia praktyczne
3. Seminaria warsztatowe MYŚL I DZIAŁAJ JAK INŻYNIER!
4. Wydarzenie seminaryjno-warsztatowe otwierające projekt.
5. 10 stacji, które odwiedzili wszyscy uczestnicy. ( łącznie 120 godz.):
· Rozwiń swoją inteligencję inżyniera i konstruuj wykorzystując LEGO MINDSTORMS EV3
· TEAM WORK to podstawa realizowania dobrych projektów Jak go budować i z nim pracować?
· Stres w szkole to nie problem Jak go oswoić i przekuć na sukces
· Matematyka w działaniu i w służbie edukacji interdyscyplinarnej STEAM
· Myśl jak inżynier uczenie w działaniu! Budujemy roboty z SamLabs i BECREO
· Zaprzyjaźniamy się ze sztuką, inżynier konstruktor i designer
· Moja pasjonująca przygoda z jęz. angielskim
· Mam pasję chcę ją rozwijać młody przedsiębiorca
pokonuje bariery
· Uczę się dwujęzycznie, bo jestem obywatelem Europy.
· Sztuka prezentacji siebie i swoich pomysłów
6. Cykl 8 innowacyjnych szkoleń po 10 godz. w każdym obszarze:
· Rozwiń swoją inteligencję inżyniera
i konstruuj wykorzystując LEGO MINDSTORMS EV3
· TEAM WORK to podstawa realizowania dobrych projektów
Jak go budować i z nim pracować?
· Stres w szkole to nie problem jak go oswoić
i przekuć na sukces
· Matematyka w działaniu i w służbie
edukacji interdyscyplinarnej STEAM
· Myśl jak inżynier uczenie w działaniu!
Budujemy roboty z SamLabs
· Zaprzyjaźniamy się ze sztuką,
Inżynier konstruktor i designer
· Mam pasję chcę ją rozwijać
Młody przedsiębiorca pokonuje bariery
· Sztuka prezentacji siebie i swoich pomysłów
· Symulacja nowoczesnej lekcji w wykonaniu uczniów.