Czwartek, 12 grudnia 2024.
Zakończyliśmy realizację kolejnego wsparcia unijnego, którego celem celem była realizacja kursów, szkoleń i warsztatów, które rozwinęły i udoskonaliły kompetencje uczniów w zakresie: myślenia inżynieryjnego, pracy z robotami i ich programowanie, biegłego posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2-C1, pracy zespołowej, prezentacji siebie i swoich talentów, skutecznej komunikacji oraz szeroko pojętego myślenia interdyscyplinarnego.
Dodatkowym atutem była możliwość zrobienia szkolenia z obsługi DRONA – przygotowująca do nabycia uprawnień operatora bezzałogowego statku powietrznego wraz z uzyskaniem licencji.
Uczestnicy projektu: Grupę docelową stanowił zespół 80 uczniów/uczennic kl. I i II liceum, tym 40 dziewcząt. Rozwijali oni swoje kompetencje pozwalające na:
- aktywizację społeczną i zawodową,
- poszerzanie wiedzy ogólnej i specjalistycznej oraz rozwój zainteresowań
- pobudzenie aktywności edukacyjnej i kulturalnej
Działania w projekcie:
1. Realizacja cyklu szkoleń w zakresie wystąpień publicznych , myślenia projektowego i nowych technologii, łącznie 32 godz. w obszarach:
- Zarządzanie projektami interdyscyplinarnymi – rodzice i uczniowie – 16 godz.
- Skuteczna komunikacja: rozmowa to przywilej – wystąpienia i prezentacje – rodzice i uczniowie – 8 godz.
- Jak wykorzystać nowe technologie w edukacji – praca z chmurą – rodzice i uczniowie – 8 godz.
2. Kursy języka angielskiego przygotowujący do egzaminu IELTS, łącznie 60 godz. którego celem było:
- zebranie i uzupełnienie wiedzy na poziomie B2-C1
- zapoznanie ze strukturą egzaminu IELTS, typami pytań oraz technikami i strategiami egzaminacyjnymi
- poszerzenie i utrwalenie znajomości struktur gramatycznych i słownictwa na poziomie B2-C1.
- rozwijanie umiejętności językowych według wymogów egzaminacyjnych (czytanie, słuchanie, pisanie, mówienie)
- kształcenie inteligencji językowej oraz technik, strategii i praktycznych umiejętności ułatwiających zdanie egzaminów językowych.
3. Szkolenie DRON, przygotowujące młodzież do uzyskania uprawnień operatora bezzałogowego statku powietrznego w raz z egzaminem, 20h. w tym:
Część teoretyczna: 15 h
- Prawo lotnicze
- Człowiek jako operator UAV możliwości i ograniczenia
- Bezpieczeństwo wykonywania lotów i sytuacje niebezpieczne
- Zasady wykonywania lotów w zasięgu wzroku
- Obsługa, budowa, działanie systemów i podzespołów BSP
Cz. praktyczna 5 h:
- Przygotowanie do lotu Przedstartowa kontrola urządzeń i systemów bezzałogowego statku powietrznego
- Obsługa naziemna i ocena zdatności BSP do lotu
- Wykonywanie lotów w warunkach VLOS,
- Wykonywanie procedur pilotażowych normalnych
- Sytuacje niebezpieczne ćwiczenia praktyczne
4. Seminaria warsztatowe MYŚL I DZIAŁAJ JAK INŻYNIER!
5. Wydarzenie seminaryjno-warsztatowe otwierające projekt.
6. 10 stacji, które odwiedzili wszyscy uczestnicy ( łącznie 120 godz.):
- Rozwiń swoją inteligencję inżyniera i konstruuj wykorzystując LEGO MINDSTORMS EV3
- TEAM WORK to podstawa realizowania dobrych projektów. Jak go budować i z nim pracować?
- Stres w szkole to nie problem. Jak go oswoić i przekuć na sukces
- Matematyka w działaniu i w służbie edukacji interdyscyplinarnej STEAM
- Myśl jak inżynier uczenie w działaniu! Budujemy roboty z SamLabs i BECREO
- Zaprzyjaźniamy się ze sztuką, inżynier konstruktor i designer
- Moja pasjonująca przygoda z jęz. angielskim
- Mam pasję chcę ją rozwijać młody przedsiębiorca pokonuje bariery
- Uczę się dwujęzycznie, bo jestem obywatelem Europy.
- Sztuka prezentacji siebie i swoich pomysłów
7. Symulacja nowoczesnej lekcji w wykonaniu uczniów.
Nr projektu: POWR.03.01.00-00-TO42/18
Nasze liceum od wielu lat aktywnie współpracuje ze społecznościami działającymi na rzez edukacji. Jedną z takich organizacji jest Edukacja na NOWO, instytucja prężnie zajmująca się m. in. budowaniem społeczności uczącej się. Zespół Edukacji na Nowo z sukcesami upowszechnia i promuje naukę oraz kulturę pracy opartą na współpracy i współodpowiedzialności wyrażającej się w projektach edukacyjnych dających uczniom możliwość pełnego doświadczenia i rozumienia otaczającej ich rzeczywistości. Wymiernym efektem takiej działalności jest realizacja nowego projektu dla uczniów piastowskiego liceum pod tytułem „Y czy Z”.
Wsparcie realizowane jest również przez Wyższą Szkołę Menedżerską w Warszawie wspólnie z Princeton Language Akademy. Działania odbywają się w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.