System edukacyjny w Polsce przechodzi zmiany. Najwięcej z nich odbywa się na poziomie szkół ponadgimnazjalnych. Nowe podejście do nauki i nauczania potrzebuje również nowych metod nauczania. Młodzież naszego liceum miała możliwość uczestniczenia w kilkudziesięciogodzinnych kursach ekonomii w praktyce. Materiały zostały przetłumaczone na język polski i dopasowane do polskich realiów. W trakcie kilkudniowych warsztatów rozegrano grę edukacyjną, w której wykorzystywano podstawowe pojęcia ekonomiczne takie jak: przychód, popyt, dochód, zysk, aktywa, pasywa i wiele innych. Nauka przedsiębiorczości, w której brali udział nasi uczniowie, to ćwiczenie:
- umiejętności zaplanowania i wdrożenia działalności gospodarczej;
- zdolność analizy rynku;
- umiejętności organizacyjne – praca w grupie i przywództwo;
- ewaluacja – umiejętności oceniania własnych działań i wyciągania z nich wniosków.
Środek ciężkości w przedmiocie nauczanym w naszej szkole stanowią umiejętności, a nie wiedza. Podstawa programowa zawiera jedynie ogólne cele kształcenia, jednakże zalecane warunki realizacji podkreślają wykorzystanie wiedzy ekonomicznej uczniów w praktycznych działaniach. Jednym z nich było wykorzystanie gry symulacyjnej (komputerowej). Zajęcia z naszą młodzieżą prowadzili dr Marcin Wardaszko i mgr Michał Jakubowski z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie,