



Kwota dofinansowania: 135 811,62 PLN, obejmuje dofinansowanie w proporcji 82,52% budżetu środków europejskich i 17,48% środków budżetu krajowego.
„Angielski zmienia zasady gry!” szkolenie kadry pedagogicznej
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, projekt finansowany przez Unię Europejską
Nazwa instytucji: Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Piastowie
Czas trwania: 18 miesięcy
Data rozpoczęcia: 2023-12-11
Data zakończenia: 2025-06-10
Liczba uczestników: 16
Cele:
- przeszkolenie językowe nauczycieli w kierunku pracy w oddziałach dwujęzycznych oraz w oddziale międzynarodowym (matura IB),
- zwiększenie konkurencyjności nauczycieli na rynku pracy,
- poprawa umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim,
- niwelowanie różnic w poziomie wiedzy, umiejętności i kompetencji, zapewnienie możliwości rozwoju osobistego i możliwości uczenia się za granicą,
- wspieranie umiędzynarodowienia, podniesienia kwalifikacji – realizacja głównych celów polityki unijnej: włączenia społecznego i wspierania różnorodności z wykorzystaniem edukacji cyfrowej.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Angielski zmienia zasady gry!” 2023-1-PL01-KA122-SCH-000126262 realizowanym przez Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Piastowie
-
- WARSZTATY Z NATIVE SPEAKEREM DLA NAUCZYCIELI
20 marca 2024r na zaproszenie wicedyrektor i koordynatora projektu p. Katarzyny Bolesta-Siwek przybył do szkoły p. Paul Finnerty, native speaker, który m.in. przeprowadził warsztaty językowe dla potencjalnych uczestników projektu- nauczycieli z naszego Liceum. Spotkanie umożliwiło nauczycielom także zapoznanie się bliżej z realiami planowanego kursu, które odbędzie się w szkole Atlas Language School w Dublinie, Irlandia w czerwcu 2024r (24-28.06). Dziękujemy za wizytę w Piastowie!
marzec 2024r. zdjęcia z wizyty w Liceum:
wzmianka o projekcie w kwietniowym newletterze ATLAS Language School:
o naszym spotkaniu w kwietniowym newsletterze: https://atlaslanguageschool.com/springing-into-action-erasmus-news-and-updates-for-april/
Wyniki naboru na wyjazd czerwcowy 06.2024r. (uczestnicy pierwszej mobilności):
1.p.Katarzyna Sperkowska
2. p.Aneta Czyż-Pachołek
3. p.Joanna Piliszek
4. p.Bogumiła Karczewska
5. p.Jolanta Sobczak
6.p.Franciszek Malczewski
7.p.Paweł Jarosz
Jesienią 2024r zakończyliśmy nabór uczestników do drugiego wyjazdu szkoleniowego realizującego założenia projektowe. Pod koniec października odwiedził nas ponownie przedstawiciel szkoły językowej,- organizatora szkoleń językowych w Dublinie, Irlandii. Pan Paul Finnerty, w tracie swojego pobytu spotkał się z uczestnikami drugiej tury szkoleń zaplanowanych na luty 2025r. Na spotkaniu zostały przekazane najważniejsze informacje organizacyjne i merytoryczne. Rozmowy z uczestnikami odbyły się w języku angielskim, w razie potrzeby, koordynator przedsięwzięcia p. Katarzyna Bolesta-Siwek wcieliła się w rolę tłumacza i przekazała zainteresowanym nauczycielom informacje, które wymagały wsparcia językowego.
Drugim elementem zawartym w programie wizyty native speaker’a było bezpłatne szkolenie językowe dla wszystkich chętnych nauczycieli Liceum, które obejmowało nabycie kompetencji w zakresie tzw. „academic writing”. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas!

Informacje o spotkaniu na stronie placówki realizującej kurs językowy:
Atlas Erasmus News and Updates for November – English Language School Dublin
ARTYKUŁ OPISUJĄCY EFEKTY ORAZ NABYTE KOMPETENCJE przeszkolonej grupy nauczycieli (07.2024), tutaj.
Wyniki drugiego naboru na kurs językowy w Dublinie (Irlandia).Termin kursu: 02.2025r.:
1.Brzozowska Joanna
2.Dłużniewski Jacek
3.Dobrzyńska Katarzyna
4.Gorczyńska Anna
5.Grzybowski Hubert
6.Kwatek Monika
7.Przeszło Marta
8.Siwik Wojciech
9.Szary Anna
Druga grupa projektowa na zajęciach językowych podnoszących kompetencje: 10-14.02.2025r. Przed wyjazdem grupy odbywały się konsultacje językowe dla części uczestników, które umożliwiły przełamanie blokady językowej osobom, które dotychczas miały niewielką styczność z językiem (wyrównywanie szans dla całej grupy docelowej).
Studenci Atlas Language School pozdrawiają z Dublina- pierwsza relacja z wyjazdu
Podsumowanie drugiej tury szkolenia link poniżej:
ROZPOWSZECHNIENIE WIEDZY O SZKOLENIU JĘZYKOWYM oraz o naszym szkolnym projekcie „Angielski zmienia zasady gry” i otrzymanych funduszach FERS:
- Po lutowym szkoleniu, nasi nauczyciele zostali zaproszeni przez organizatora kursu Atlas Language School do podzielenia się wiedzą na temat swoich doświadczeń na Dzień Erasmusa organizowanym we Wrocławiu w dniu 22.03.2025.

- Dodatkowo, 9 kwietnia w ramach Dnia Otwartego, społeczność szkolna, kandydaci i ich rodzice, zostali zaproszeni do prezentacji podsumowującej udział w szkoleniach, która przygotowała p. Joanna Brzozowska, nasza nauczycielka i jedna z uczestniczek kursu językowego w Dublinie:
- Informacje o projekcie udostępniliśmy również społeczności lokalnej na stoisku szkolnym podczas Dni Piastowa w dniu 11 maja, relacja tutaj: link
- Artykuł podsumowujący projekt wysłany na stronę Urzędu Miasta Piastów oraz do lokalnej gazety (do opublikowania w czerwcu 2025r.) ARTYKUŁ pod zdjęciami.



„Angielski zmienia zasady gry!” szkolenie kadry pedagogicznej LO z Oddz. Dwuj. im. A.Mickiewicza w Piastowie
KA122-SCH- Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, projekt współfinansowany przez Unię Europejską
Nasze Liceum nie przez przypadek nosi w swojej nazwie przymiotnik „dwujęzyczne”. Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważną umiejętnością jest znajomość języka angielskiego. Z każdym rokiem w naszej szkole rośnie potrzeba i świadomość pozyskania i rozwijania tej umiejętności, nie tylko wśród uczniów, ale i nauczycieli. Z tego powodu, z wielkim entuzjazmem i radością 16 pedagogów skorzystało z możliwości, jakie daje program „Angielski zmienia zasady gry”. Jest to program, który umożliwił nauczycielom wyjazd do szkoły językowej w Dublinie i szlifowanie umiejętności językowych w międzynarodowym środowisku, pod okiem native speakerów. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z funduszy europejskich dla rozwoju społecznego.
Program trwał w naszej szkole 18 miesięcy, rozpoczął się 11.12.2023 roku, a zakończy się 10.06.2025 roku. Do Dublina, w dwóch turach, na tygodniowe turnusy wyruszyło 16 nauczycieli. Pierwsza z grup udała się tam po zakończeniu roku szkolnego 2023/2024, druga zaś spędziła w Irlandii część zimowych ferii, w roku szkolnym 2024/2025.
Każdy z uczestników wyjazdu miał możliwość wyboru miejsca zakwaterowania pomiędzy prywatnym mieszkaniem przy rodzinie irlandzkiej a akademiku studenckim, rezydencji „The Atlas Residence”. Obie grupy były zadowolone z lokalizacji i warunków, w których spędziliśmy czas w Irlandii. Na miejscu, chociaż w różnych warunkach pogodowych zastaliśmy oprócz praktycznych, wygodnych pokoi, dobre wyżywienie, ale też tą wyjątkową, wyspiarską pomoc i opiekę ze strony naszych gospodarzy.
Wielkim atutem wyjazdu okazał się wybór szkoły językowej- Atlas Language School. Wśród uczestników obu turnusów były osoby, które posługiwały się językiem angielskim na trzech różnych poziomach: biegłym, średniozaawansowany, ale były też osoby, które dopiero zaczynały przygodę z językiem obcym. W pierwszym dniu kursu wszyscy kursanci zostali poddani dodatkowym testom poziomującym na podstawie, których zostaliśmy przydzieleni do odpowiednich grup i rozpoczęliśmy intensywną naukę trwającą pięć dni. Różnorodne techniki, metody nauczania, ciekawe tematy zajęć, konieczność współpracy z uczestnikami z różnych krajów, a zatem praca z „żywym językiem” sprawiły, że czas stał się dla nas pojęciem płynnym i nawet najbardziej„ językowo oporni” błyskawicznie otwierali się i zaczynali mówić po angielsku. Nawet przerwy między zajęciami wykorzystywaliśmy na doskonalenie językowe. Wiary w nasze możliwości dodawali nam niezwykle kompetentni, życzliwi i zawsze optymistycznie nastawieni nauczyciele prowadzący. Ich umiejętności personalne, sposób przekazywania wiedzy udowodniły nam, że przy dobrych chęciach, otwartym umyśle i odrobinie wyobraźni komunikacja w obcym języku jest dostępna i możliwa dla każdego. Dzięki nauce w szkole Atlas Language School mieliśmy też okazję poznać ludzi z całego świata, zawrzeć nowe znajomości i wymienić się kontaktami. Przede wszystkim w praktyce zrozumieliśmy, jak język zbliża ludzi, i jakie przynosi wymierne korzyści. To także możemy przekazać naszym uczniom.
Dzięki kursowi językowemu mieliśmy okazję nie tylko poznać Dublin, ale również jego okolice. Przy okazji zwiedzania stolicy Irlandii korzystaliśmy z wycieczek tematycznych organizowanych przez szkołę Atlas Language School lub podejmowaliśmy się samodzielnych eskapad. Trudno wymienić wszystkie, dublińskie skarby, które kryje w sobie to przepiękne miasto. Z całą pewnością na naszej „liście do zobaczenia” znalazły się: Katedra świętego Patryka, Trinity Collage, Muzeum Browaru Guinness, Phoenix Park, Galeria Narodowa, czy oddalone od miasta klify. Każde z tych miejsc, na swój sposób wzbudziło nasz podziw historią i cudami natury. W którymś momencie okazało się, że zapomnieliśmy o barierze językowej, że pytania o drogę, bilety, przekąski przestały stanowić dla nas problem.
Dni w Dublinie mijały nam na tym, co jest przyjemne i pożyteczne. Do Polski na pewno wróciliśmy bogatsi o umiejętności, wiedzę i doświadczenia językowe, wdzięczni za możliwość wyjazdu oraz z planami, by kiedyś, raz jeszcze wrócić na Zieloną Wyspę.