



Kwota dofinansowania: 135 811,62 PLN, obejmuje dofinansowanie w proporcji 82,52% budżetu środków europejskich i 17,48% środków budżetu krajowego.
„Angielski zmienia zasady gry!” szkolenie kadry pedagogicznej
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, projekt finansowany przez Unię Europejską
Nazwa instytucji: Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Piastowie
Czas trwania: 18 miesięcy
Data rozpoczęcia: 2023-12-11
Data zakończenia: 2025-06-10
Liczba uczestników: 16
Cele:
- przeszkolenie językowe nauczycieli w kierunku pracy w oddziałach dwujęzycznych oraz w oddziale międzynarodowym (matura IB),
- zwiększenie konkurencyjności nauczycieli na rynku pracy,
- poprawa umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim,
- niwelowanie różnic w poziomie wiedzy, umiejętności i kompetencji, zapewnienie możliwości rozwoju osobistego i możliwości uczenia się za granicą,
- wspieranie umiędzynarodowienia, podniesienia kwalifikacji – realizacja głównych celów polityki unijnej: włączenia społecznego i wspierania różnorodności z wykorzystaniem edukacji cyfrowej.
- p. Katarzyna Sperkowska
- p. Aneta Czyż-Pachołek
- p. Joanna Piliszek
- p. Bogumiła Karczewska
- p. Jolanta Sobczak
- p. Franciszek Malczewski
- p. Paweł Jarosz
Jesienią 2024r zakończyliśmy nabór uczestników do drugiego wyjazdu szkoleniowego realizującego założenia projektowe. Pod koniec października odwiedził nas ponownie przedstawiciel szkoły językowej,- organizatora szkoleń językowych w Dublinie, Irlandii. Pan Paul Finnerty, w tracie swojego pobytu spotkał się z uczestnikami drugiej tury szkoleń zaplanowanych na luty 2025r. Na spotkaniu zostały przekazane najważniejsze informacje organizacyjne i merytoryczne. Rozmowy z uczestnikami odbyły się w języku angielskim, w razie potrzeby, koordynator przedsięwzięcia p. Katarzyna Bolesta-Siwek wcieliła się w rolę tłumacza i przekazała zainteresowanym nauczycielom informacje, które wymagały wsparcia językowego.
Drugim elementem zawartym w programie wizyty native speaker’a było bezpłatne szkolenie językowe dla wszystkich chętnych nauczycieli Liceum, które obejmowało nabycie kompetencji w zakresie tzw. „academic writing”. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas!

Informacje o spotkaniu na stronie placówki realizującej kurs językowy:
Atlas Erasmus News and Updates for November – English Language School Dublin
ARTYKUŁ OPISUJĄCY EFEKTY ORAZ NABYTE KOMPETENCJE przeszkolonej grupy nauczycieli (07.2024), tutaj.
Wyniki drugiego naboru na kurs językowy w Dublinie (Irlandia).Termin kursu: 02.2025r.:
- Brzozowska Joanna
- Dłużniewski Jacek
- Dobrzyńska Katarzyna
- Gorczyńska Anna
- Grzybowski Hubert
- Kwatek Monika
- Przeszło Marta
- Siwik Wojciech
- Szary Anna
Druga grupa projektowa na zajęciach językowych podnoszących kompetencje: 10-14.02.2025r. Przed wyjazdem grupy odbywały się konsultacje językowe dla części uczestników, które umożliwiły przełamanie blokady językowej osobom, które dotychczas miały niewielką styczność z językiem (wyrównywanie szans dla całej grupy docelowej).
Studenci Atlas Language School pozdrawiają z Dublina- pierwsza relacja z wyjazdu
Podsumowanie drugiej tury szkolenia link poniżej:
ROZPOWSZECHNIENIE WIEDZY O SZKOLENIU JĘZYKOWYM oraz o naszym szkolnym projekcie „Angielski zmienia zasady gry” i otrzymanych funduszach FERS:
- Po lutowym szkoleniu, nasi nauczyciele zostali zaproszeni przez organizatora kursu Atlas Language School do podzielenia się wiedzą na temat swoich doświadczeń na Dzień Erasmusa organizowanym we Wrocławiu w dniu 22.03.2025.

- Dodatkowo, 9 kwietnia w ramach Dnia Otwartego, społeczność szkolna, kandydaci i ich rodzice, zostali zaproszeni do prezentacji podsumowującej udział w szkoleniach, która przygotowała p. Joanna Brzozowska, nasza nauczycielka i jedna z uczestniczek kursu językowego w Dublinie:
- Informacje o projekcie udostępniliśmy również społeczności lokalnej na stoisku szkolnym podczas Dni Piastowa w dniu 11 maja, relacja tutaj: link
- Artykuł podsumowujący projekt wysłany na stronę Urzędu Miasta Piastów oraz do lokalnej gazety (do opublikowania w czerwcu 2025r.) ARTYKUŁ pod zdjęciami.



„Angielski zmienia zasady gry!” szkolenie kadry pedagogicznej LO z Oddz. Dwuj. im. A.Mickiewicza w Piastowie
KA122-SCH- Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, projekt współfinansowany przez Unię Europejską
Nasze Liceum nie przez przypadek nosi w swojej nazwie przymiotnik „dwujęzyczne”. Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważną umiejętnością jest znajomość języka angielskiego. Z każdym rokiem w naszej szkole rośnie potrzeba i świadomość pozyskania i rozwijania tej umiejętności, nie tylko wśród uczniów, ale i nauczycieli. Z tego powodu, z wielkim entuzjazmem i radością 16 pedagogów skorzystało z możliwości, jakie daje program „Angielski zmienia zasady gry”. Jest to program, który umożliwił nauczycielom wyjazd do szkoły językowej w Dublinie i szlifowanie umiejętności językowych w międzynarodowym środowisku, pod okiem native speakerów. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z funduszy europejskich dla rozwoju społecznego.
Program trwał w naszej szkole 18 miesięcy, rozpoczął się 11.12.2023 roku, a zakończy się 10.06.2025 roku. Do Dublina, w dwóch turach, na tygodniowe turnusy wyruszyło 16 nauczycieli. Pierwsza z grup udała się tam po zakończeniu roku szkolnego 2023/2024, druga zaś spędziła w Irlandii część zimowych ferii, w roku szkolnym 2024/2025.
Każdy z uczestników wyjazdu miał możliwość wyboru miejsca zakwaterowania pomiędzy prywatnym mieszkaniem przy rodzinie irlandzkiej a akademiku studenckim, rezydencji „The Atlas Residence”. Obie grupy były zadowolone z lokalizacji i warunków, w których spędziliśmy czas w Irlandii. Na miejscu, chociaż w różnych warunkach pogodowych zastaliśmy oprócz praktycznych, wygodnych pokoi, dobre wyżywienie, ale też tą wyjątkową, wyspiarską pomoc i opiekę ze strony naszych gospodarzy.
Wielkim atutem wyjazdu okazał się wybór szkoły językowej- Atlas Language School. Wśród uczestników obu turnusów były osoby, które posługiwały się językiem angielskim na trzech różnych poziomach: biegłym, średniozaawansowany, ale były też osoby, które dopiero zaczynały przygodę z językiem obcym. W pierwszym dniu kursu wszyscy kursanci zostali poddani dodatkowym testom poziomującym na podstawie, których zostaliśmy przydzieleni do odpowiednich grup i rozpoczęliśmy intensywną naukę trwającą pięć dni. Różnorodne techniki, metody nauczania, ciekawe tematy zajęć, konieczność współpracy z uczestnikami z różnych krajów, a zatem praca z „żywym językiem” sprawiły, że czas stał się dla nas pojęciem płynnym i nawet najbardziej„ językowo oporni” błyskawicznie otwierali się i zaczynali mówić po angielsku. Nawet przerwy między zajęciami wykorzystywaliśmy na doskonalenie językowe. Wiary w nasze możliwości dodawali nam niezwykle kompetentni, życzliwi i zawsze optymistycznie nastawieni nauczyciele prowadzący. Ich umiejętności personalne, sposób przekazywania wiedzy udowodniły nam, że przy dobrych chęciach, otwartym umyśle i odrobinie wyobraźni komunikacja w obcym języku jest dostępna i możliwa dla każdego. Dzięki nauce w szkole Atlas Language School mieliśmy też okazję poznać ludzi z całego świata, zawrzeć nowe znajomości i wymienić się kontaktami. Przede wszystkim w praktyce zrozumieliśmy, jak język zbliża ludzi, i jakie przynosi wymierne korzyści. To także możemy przekazać naszym uczniom.
Dzięki kursowi językowemu mieliśmy okazję nie tylko poznać Dublin, ale również jego okolice. Przy okazji zwiedzania stolicy Irlandii korzystaliśmy z wycieczek tematycznych organizowanych przez szkołę Atlas Language School lub podejmowaliśmy się samodzielnych eskapad. Trudno wymienić wszystkie, dublińskie skarby, które kryje w sobie to przepiękne miasto. Z całą pewnością na naszej „liście do zobaczenia” znalazły się: Katedra świętego Patryka, Trinity Collage, Muzeum Browaru Guinness, Phoenix Park, Galeria Narodowa, czy oddalone od miasta klify. Każde z tych miejsc, na swój sposób wzbudziło nasz podziw historią i cudami natury. W którymś momencie okazało się, że zapomnieliśmy o barierze językowej, że pytania o drogę, bilety, przekąski przestały stanowić dla nas problem.
Dni w Dublinie mijały nam na tym, co jest przyjemne i pożyteczne. Do Polski na pewno wróciliśmy bogatsi o umiejętności, wiedzę i doświadczenia językowe, wdzięczni za możliwość wyjazdu oraz z planami, by kiedyś, raz jeszcze wrócić na Zieloną Wyspę.

