Elektroniczna rekrutacja
Autor: Jan Mali, Strona internetowa: LINK
Strony WWW
Stworzenie i aktualizowanie podstron szkoły dla FUNDACJI HORYZONTY INNOWACJI oraz profilu MATURY MIĘDZYNARODOWEJ IB
autor: Jan Mali, strona internetowa LINK MM, LINK FHI
Szkolny serwer
Instalacja i konfiguracja szkolnego serwera w pracowni komputerowej z profilami mobilnymi uczniów.
autor: Jan Mali
Rozgrywki sportowe – wyniki on-line
autor: Jan Mali, Strona internetowa LINK
Population migration
Aplikacja z informacjami o migracjach ludności na świecie na przestrzeni wybranego przedziału czasowego – biblioteka Ploth w języku Python. Interaktywna prezentacja umieszczona na stronie WWW
autor: Jakub Kuczkowski, Strona internetowa: LINK
Tematyczne strony WWW w CMC
Współpraca międzyklasowa przy tworzeniu tematycznych stron internetowych o szkolnych projektach (np. Złote Szkoły – Banki centralne na świecie, Most nad Bałtykiem)
autorzy: uczniowie klas 1 i 2
Pomoc edukacyjna
Projekt doświadczalny z pogranicza fizyki i informatyki – Równia pochyła. Tworzenie wykresów w języku Python uwzględniających przyśpieszenie obiektów na równi pochyłej – narzędzie edukacyjne dla uczniów
Celem projektu jest zbadanie ruchu przyspieszonego na równi pochyłej przy użyciu czujnika ultradźwiękowego do pomiaru odległości. Na podstawie zebranych danych będziemy mogli stworzyć wykresy drogi od czasu, charakterystyczne dla ruchu przyspieszonego, a także zrozumieć dynamikę tego ruchu.
Równia pochyła jest klasycznym narzędziem do badania ruchu przyspieszonego. W naszym projekcie wykorzystujemy czujnik ultradźwiękowy, który pozwala na dokładne pomiary odległości. Czujnik ten mierzy czas, jaki potrzebuje impuls dźwiękowy na dotarcie do obiektu i powrót, co pozwala na obliczenie odległości z wysoką precyzją.
Wnioski: Projekt ten pokazuje, jak za pomocą prostych narzędzi (równia pochyła, czujnik ultradźwiękowy) można przeprowadzić dokładne pomiary i analizy ruchu przyspieszonego. Wyniki uzyskane w eksperymencie mogą być wykorzystane do dalszych badań w dziedzinie kinematyki oraz do celów edukacyjnych.
autor: Jakub Kuczkowski
Szkolna gazetka
Cyfrowe redagowanie zawartości gazetki szkolnej „Szkiełko i Oko” – 3D Flipbook LINK
autorzy: Zespół uczniów i Jan Mali
MINECRAFT
Instalacja i konfiguracja szkolnego serwera gry MINECRAFT do przeprowadzenia rozgrywek on-line
autorzy: Jan Mali i Konrad Mengual
Plan lekcji
Elektroniczna wersja planu lekcji dla uczniów (projekt bazujący na systemie SYNERGIA LIBRUS)
autor: Jan Mali